De consistente opbouw van Sage 100 maakt het voor de gebruiker eenvoudig om met dit ERP-pakket te werken. Zowel in de verticale balk, als de IntuiSage-knoppen in het framework, als de menu’s vertrekken steeds uit de verkoopbeheer, aankoopbeheer, artikelbeheer. Bijkomende mogelijkheden zijn de fabricages en projectbeheer. Aan de hand van statussen van verkoop-en aankoopdocumenten kan de opvolging optimaal worden uitgevoerd. Met 1 klik op de knop kan je documenten omzetten naar een andere fase in uw verkoopsflow (vb van Bestelbon naar Factuur, bestelbonnen gedeeltelijk leveren bij de klant,…). Het veranderen van de fases heeft impact op de volledige commerciële flow. Voorraden worden aangepast zodat duidelijk is welke goederen effectief op voorraad zijn. Daarnaast wordt ook de theoretische en beschikbare en de minimum en maximum voorraad weergegeven zodat er een goede opvolging is van de voorraad. Om de ingave van documenten gebruiksvriendelijk te maken, kunnen de velden die veel worden gebruikt verplaatst en toegevoegd worden, de velden die overbodig zijn voor de gebruiker kunnen worden verborgen.
Door de voorraadopvolging zal er bij het toevoegen van een artikel dat niet of maar gedeeltelijk op voorraad is, de vraag worden gesteld of dit artikel moet worden besteld bij de leverancier. Deze bestellingen worden gebundeld in eenzelfde aankoopdocument per leverancier. In het eerste filmpje wordt de verkoopzijde gesimuleerd, het tweede filmpje simuleert de aankoopzijde.